Socius Community

  • Een lijstje met leessuggesties voor wie zich verder wil verdiepen in het thema.

    Bronnen en tips over digitale transformatie in […]

  • Een lijstje met leessuggesties voor wie zich verder wil verdiepen in het thema.

    Bronnen en tips over digitale transformatie in […]

  • Met jullie goedvinden bijt ik even de spits af met een overzicht van enkele belangrijke processen in Socius en de bijhorende tools.

    Website: Wordpress + module voor aankondigen van en inschrijven op activiteitenaanbod; blogsectie om regelmatig inhoudelijke informatie te delen. Elke medewerker publiceert regelmatig bijdragen in het kader van…[Lees meer]

  • Zoals afgesproken:

    Omschrijf kort welke tool je op dit moment voor welke taak/taken inzet. Geef ook wat context mee en wat je […]

    • Hugo, ik ben voor Bruksel in ieder geval al geïnteresseerd in jullie ervaringen met Odoo. Onze nieuwe website en registratie-systeem voor individuele deelnemers tour is via Odoo. We kregen een vertegenwoordiger maandag op bezoek om ons wat wegwijs te maken in het aanbod. Hij pleitte er nogal sterk voor dat we ook de CRM-app zouden nemen voor onze workflow als het over groepsboekingen gaat, maar voor ons is het moeilijk in te schatten of dit nu een goede optie is – zeker omdat de ontwikkeling en abo qua kostprijs wel kunnen oplopen. De vraag is ook of we in die flow dan ook ergens het contact met de gidsen kunnen verwerken (die moeten een briefing krijgen over het waar, wanneer en wat van een bepaalde tour). De integratie met mailchimp interesseert ons ook!

  • Zoals afgesproken:

    Omschrijf kort welke tool je op dit moment voor welke taak/taken inzet. Geef ook wat context mee en wat je […]

    • Met jullie goedvinden bijt ik even de spits af met een overzicht van enkele belangrijke processen in Socius en de bijhorende tools.

      Website: Wordpress + module voor aankondigen van en inschrijven op activiteitenaanbod; blogsectie om regelmatig inhoudelijke informatie te delen. Elke medewerker publiceert regelmatig bijdragen in het kader van haar/zijn vakgebied.

      CRM: Odoo voor het beheer van contacten (gebruikers, organisaties, nieuwsbriefabonnees, leveranciers…) en voor het opvolgen van inschrijvingen en deelnames aan activiteiten. Vooral in functie van rapportering. Registraties op en Inschrijvingen vanuit de website worden halfautomatisch gesynchroniseerd met Odoo.

      Nieuwsbrieven: Mailchimp voor het versturen van onze nieuwsbrief + aankondigingen van activiteiten op basis van de voorkeuren die de abonnee opgaf (segmentering). Min of meer geïntegreerd met Odoo, zijn we nog op aan het werken.

      E-learning: Wordpress + Buddypress + Learndash LMS plugin op deze eigenste community.socius.be; voorbeeld: online cursus groepsdynamica en Lab Online leren. Voor wie er meer over wil weten: vraag lidmaatschap aan voor Lab Online Leren. Verder ook voor ondersteuning van bepaalde cursussen, zoals deze bijvoorbeeld, voor het delen van documenten en onderlinge uitwisseling. Daarnaast hebben we nog enkele andere leersites, al dan niet interactief, zoals projectdossiers.socius.be (ook met Learndash) of radar.socius.be.

      Project management: Trello voor de technische opvolging van onze websites met onze technische partner, Slack voor de communicatie met onze serverheerder.

      Intern: Office 365 voor het werken aan documenten + een DMS (Document Management Systeem) voor centrale opslag en beheer van documenten.

  • Zoals afgesproken:

    Omschrijf kort welke tool je op dit moment voor welke taak/taken inzet. Geef ook wat context mee en wat je […]

  • Nog even de “huistaken” die we hebben afgesproken als voorbereiding op dag 2 van de workshop:

    Werk je lijstje met […]

  • Profiel van Hugo Callens is bijgewerkt 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielafbeelding van Hugo Callens is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profiel van Hugo Callens is bijgewerkt 1 jaar, 3 maanden geleden